Nyhet! Solemaids – sulor vid hälsmärta

Barn och unga som tränar mycket eller bara är mycket fysiskt aktiva, kan ibland få kraftiga hälsmärtor. Orsakerna kan då vara irritationer runt växtzonen i hälbenet, detta kallas Severs skada. Tillståndet är ofarligt men kan orsaka stora smärtor hos fysiskt aktiva barn.

Som första klinik i Stockholm kan vi nu erbjuda våra patienter personligt anpassade specialsulor från danska Solemaids. Solemaids är iläggssulor som lindrar hälsmärta orsakad av Severs skada. Sulorna tar bort trycket från den bakre delen av hälarna med hjälp av en kil som får hälarna att ”sväva”.
Med Solemaids sulor i skorna undviker barnet att belasta hälarna och hälsmärtan minskar eller försvinner helt. Med Solemaids i skorna blir ditt barn snabbt aktivt igen och kan återvända till sin idrott.

Ring oss för mer info och bokning av tid

Nu tackar vi för oss

Lidingö Fysioterapi upphör med sin verksamhet 2023-01-01.

Vi vill tacka alla fantastiska patienter, gymmotionärer och samarbetspartners för hela 16 härliga år på kliniken i Torsvik, Lidingö. Kliniken stänger i Torsvik, men Inge Forchhammer fysioterapeut, Magdalena Rosengren fysioterapeut och Margareta Lissel fysioterapeut kommer framöver att vara verksamma på Lidingö Ortopedmedicinska Team, Lidingö.
Välkommen att boka tid hos oss där.

Hela gänget på Lidingö Fysioterapi i Torsvik tackar nu för sig, men vill passa på att önska alla en God Jul & Ett Gott Nytt 2023!

Inge Forchhamer, verksamhetschef Lidingö Fysioterapi